Ir al contenido principal

Second Live y Second Live GRID





What is the difference between Second Life and the Second Life Grid?
Second Life is the showcase virtual world WHERE end users can create an infinite variety of content and participate in a robust virtual economy, free of traditional social and technological restrictions. The Second Life Grid is WHAT makes Second Life possible: a service platform that provides scalable server infrastructure, highly detailed and configurable features, field-proven customer service tools, and a massive existing base of end users and user-created content that can be leveraged in your own virtual world offering.

Main Features of the Second Life Grid

Scalable Servers
Over 10,000 processor cores provide the infrastructure for the virtural platform, which is designed to scale incrementally to provide service for millions of users.

Field-Proven Customer Service Tools
Virtual land estates are managed with a system of tools for messaging, monitoring, and reporting that have been developed and refined over 4 years of live operation.

Robust Virtual Transactions
The Second Life Grid supports over US$1 million worth of transactions in virtual items every day.

Global Audience
People from over two hundred different countries regularly use The Second Life Grid.

Positive Network Effects
Hundreds of millions of objects filling tens of terabytes enrich The Second Life Grid with unique, creative content that your organization can leverage in its own virtual world experience.

Expert Solution Providers
Over one hundred independent enterprises with more than one thousand employees, offer solutions to help your organization develop its products, services and experiences on the Second Life Grid.

Comentarios

Entradas populares de este blog

G+ en cuatro ideas y una conclusión

1. He esperado más de la cuenta tras la configuración incial = me aburre 2. Tantas cosas que decir que vengo de Tw, Fb y blog de hacerlo. Verborrea ¿no? 3. Me parece interesant los círculos. Poder elegir contra quién van mis actualizaciones es algo poco logrado en Fb y nada en Tw. Sería una buena idea que copiaran. 4- Fb esta mejor y ha llegado antes. Conclusión: No se me puede pedir que me lance a actualizar otro balcón más de vida.

HTML 5

Ayer Google nos trajo un divertimento sobre HTML5. El logo lo formaban una serie de bolitas de colores que se animaban en relación a la distancia del ratón. Apple NO quiere flash en sus dispositivos y apuesta por HTML 5. La cuestión es el video. HTML5 soporta H.264 que es un códec registrado y, por tanto de pago. Google apuesta por HTML5 y tendría que estar razonablemente posicionado con Flash en Android. Se ha dejado mucha pasta en HTML5. Silverlight no puede ser la opción del desempate. Sólo por la alianza con MS todos tienen más que perder que ganar. Pero la posición de IE le hace poder elegir. Puede que de una carambola, eligiendo HTML5, aparezca como impulsor de la desaparición de Flash y, de paso RIM no lo tiene claro. Apple y MS conviven sin hacerse daño. Google entra en medio de los RIM, Nokia y Apple para hacerse querer por los desarrolladores pero con problemas. ¿Qué hace Google en esa guerra? Youtube, hermano. Y volvemos a HTML5. Esta es la guerra ya para el 2011. En el 2010...
Es una trampa . Para todos . by Edans